scapackaging.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

Lifestyle

5 sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

5 sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

Za podstawową miarę skuteczności promowania sklepu online często uznaje się współczynnik konwersji. Co warto wiedzieć na ten temat i jak zwiększyć konwersję?

Co to jest konwersja w sklepie internetowym?

Definicja współczynnika konwersji jest bardzo prosta. To proporcja liczby użytkowników, którzy wykonali określoną czynność po wejściu na stronę – na przykład kupili nasz produkt – do całkowitej liczby osób, która odwiedziła nasz sklep w danym czasie. Jeśli naszą stronę odwiedza  tysiąc osób, a zakupu dokona zaledwie 50 z nich, mamy do czynienia z konwersją na poziomie 0,5% – to dość słaby wynik. Warto zatem dowiedzieć się, co zrobić, by zwiększyć współczynnik konwersji, czyli po prostu sprzedawać więcej.

Sposoby na zwiększenie konwersji

Rozwój sklepu internetowego wymaga działań na wielu polach – liczy się m.in. optymalizacja dla wyszukiwarek, UX czy sprawność strony. Jakie metody przynoszą najlepsze efekty?

1. Zwiększ szybkość ładowania strony

Podobnie jak w przypadku Internetu dla firm, szybkość działania to podstawa – badania wykazują, że większość klientów opuszcza stronę już po 2–3 sekundach ładowania. Powyżej pięciu sekund konwersja spada nawet o połowę. To jednak dość skomplikowane zagadnienie – z tego względu warto najpierw przeanalizować najbardziej problematyczne obszary strony z użyciem specjalnych narzędzi. W tym celu można wykorzystać m.in. PageSpeed Insights od Google.

Nie można przy tym pominąć nowych wytycznych dla stron internetowych od Google, które skupiają się właśnie na prędkości ładowania. Rozwijane od 2020 roku wskaźniki Core Web Vitals to spora pomoc w dostosowaniu działania strony do oczekiwań użytkowników – zdecydowanie warto zapoznać się z tym tematem.

2. Zoptymalizuj treści, linki i nie tylko

Praktycznie każdy element strony ma wpływ na jej widoczność, a także konwersję. Aby prowadzenie sklepu internetowego przyniosło realne zyski, musimy zadbać o odpowiednią zawartość, przyjazne linki do kategorii i produktów, a także zdjęcia oznaczone właściwymi parametrami oraz tagami.

3. Przygotuj sprawną wyszukiwarkę

Jeśli użytkownicy nie będą w stanie bezproblemowo znaleźć produktów, które ich interesują, konwersja z pewnością nie osiągnie zadowalającego poziomu. Sprawna wyszukiwarka to jedna z najważniejszych części sklepu online – przydatną funkcją może być tutaj np. autouzupełnianie czy interpretacja synonimów.

4. Nie zapomnij o zabezpieczeniach

Cyberbezpieczeństwo ma obecnie kluczowe znaczenie. Dotyczy ono zwłaszcza sklepów internetowych. To miejsca, w których użytkownicy często wpisują dane osobowe oraz informacje o karcie, które są niezbędne do realizacji transakcji. Taka zawartość musi być skutecznie chroniona przed dostępem osób trzecich. W przeciwnym wypadku zaufanie do sklepu spadnie, a wraz z nim współczynnik konwersji.

5. Pozycjonuj stronę sklepu z firmowym blogiem

Wypromowanie sklepu w wynikach wyszukiwania może być trudne ze względu na specyfikę treści: opisy kategorii oraz produktów są z natury krótkie i w sporym stopniu powtarzalne. Aby sprawnie kierować ruch do witryny, warto zatem przygotować sekcję z bardziej rozbudowanymi treściami. Idealnym wyborem pod tym względem będzie blog, w którym można umieścić poradniki czy zestawienia z linkami do oferty.

Zadbaj o sprawność działań online, wybierając szybki Internet dla firm bez limitu

Chcąc skutecznie wdrożyć powyższe metody, warto zainwestować w odpowiedni Internet dla firm. Najlepiej sprawdzi się światłowód – jego zaletami są wysoka stabilność, duża prędkość oraz niskie opóźnienia. Co więcej, takie oferty to w większości przypadków Internet dla firm bez limitu. Korzystając z usług dostawców takich jak INEA, możemy liczyć na symetryczny Internet dla firm działający z prędkością 1 Gb/s zarówno przy pobieraniu, jak i wysyłaniu. Warto także podkreślić, że firma INEA oferuje rozbudowane zabezpieczenia dla klientów biznesowych, w tym ochronę anty-DDoS wraz z monitoringiem sieci w trybie 24/7/365.

Materiał zewnętrzny

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.