Home / Odchudzanie / Jak schudnąć 10kg bądź więcej?

Jak schudnąć 10kg bądź więcej?

Co zrobić, aby faktycznie schudnąć? Jeśli chcemy podejść do sprawy na poważnie trzeba pamiętać o tym, że jedna rzecz to schudnięcie, druga to trwałe utrzymanie nowej wagi. W konsekwencji wszystko praktycznie sprowadza się do totalnej zmiany życia – tego, co jemy, jak żyjemy oraz aktywności fizycznej. Jak więc stracić 10 kg bądź więcej?

Różni specjaliści podają nieco inne dane, ale zazwyczaj mówi się o tym, że w przypadku odchudzania za sukcesem stoi w 80 % dieta i w 20 % aktywność fizyczna. Nic więc dziwnego, że utarło się powiedzenie – jesteś tym, czym jesz.

Przede wszystkim liczy się trwała zmiana nawyków żywieniowych. Podchodź do sprawy zdroworozsądkowo i dąż do wymarzonej wagi małymi kroczkami. Zapomnij o modnych przepisach na schudnięcie czy dietach typu „cud” – w ogóle w to wierzysz?

Jak schudnąć 10 kg?

Zacząć trzeba od świadomości żywieniowej. Zadaj sobie proste pytanie – czy wiem, ile dokładnie jem i piję? Czasem jedno ciastko czy jakieś danie mniej wystarczy, aby skończył się twój problem. Tutaj jednak potrzebna jest świadomość dziennego zapotrzebowania na kalorie. Przez kilka dni notuj wszystko, co jesz i pijesz.

Twoje zdrowie a dieta

Na pierwszym miejscu stawiaj zdrowie. Bardzo ważne: zanim zaczniesz odchudzenie oceń stan swojego zdrowia. Jeśli nieustannie czujesz się zmęczony lub zauważasz problemy z jelitami czy żołądkiem – zgłoś się do lekarza w celu wykonania badań.

Twoja dieta – czyli jak jeść, aby schudnąć?

Sposoby na skuteczne odchudzanie

Jemy dla delektowania się ulubionymi smakami, ale przede wszystkim po to, aby dostarczyć organizmowi potrzebnych sił. Twój metabolizm przyspieszy zmiana nawyków.

Przede wszystkim zamiast dwóch głównych posiłków w ciągu dnia zjedź około czterech czy pięciu mniejszych, ale za to w mniejszych odstępach czasu. Liczy się też stosowanie racjonalnej diety, którą wprowadzisz małymi krokami do swojego życia.

Uwaga: Krótkotrwałe diety mają ten wielki minus, że mocno ograniczają nam pulę możliwości produktów. Zazwyczaj idzie za nimi efekt jojo, ponieważ po zakończeniu szybkiej diety typu cud niemal od razu rzucamy się na to, czego nie mogliśmy tknąć np. przez ostatni miesiąc.

Należy również pamiętać o piciu wody – minimum dwa litry na dobę. Zaleca się także codziennie o poranku wypicie na czczo szklanki wody z cytryną – pobudza organizm do pracy. Bardzo ważne jest też, aby nie jeść przed snem.

Sen na odchudzanie (?)

Tak, to potwierdzone naukowo. Osoby, które śpią mniej, szybciej tyją. Stąd dla urody oraz ze względów zdrowotnych należy spać około sześciu lub siedmiu godzin.

Zdrowe odchudzanie. Jak to zrobić?

Oto kilka prostych zasad, które zmienione w stały nawyk pomogą ci zdrowo schudnąć:

  • wyklucz z diety produkty wysoko przetworzone,
  • odstaw produkty mączne,
  • odstaw produkty zawierające w swoim składzie cukier prosty,
  • unikaj smażonych potraw,
  • zrezygnuj  z fast foodów,
  • nie jedź czekolady,
  • uważaj na produkty o obniżonej ilości tłuszczu – często stosuje się w nich ulepszacze smaku i cukier,
  • unikaj np.: białego pieczywa, masła, mrożonek czy wędlin,
  • jedź zdrowe produkty, m.in.: ryby, brokuły czy szpinak,
  • jeśli odżywiasz się zdrowo, a kilogramy nie spadają zastosuj tzw. deficyt kaloryczny.

Ruch a odchudzanie

Pamiętaj o tym, że aby twoja dieta i przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych przyniosły pożądane trwałe efekty trzeba włączyć w ten proces także aktywność fizyczną. Na początku zaleca się ćwiczyć około trzy razy w tygodniu. Kiedy zwiększysz wydolność organizmu możesz trenować pięć razy w tygodniu. Ważne jest, aby w ciągu tygodnia robić sobie dzień odpoczynku.

[Głosów:23    Średnia:4.5/5]

Check Also

Tabletki Slimetrol - Czy warto stosować? Cena i Opinie

Tabletki Slimetrol – Hit czy Kit? Jakich efektów możesz się naprawdę spodziewać po kuracji?

Odchudzanie wcale nie jest takie łatwe, jak może wydawać się osobom, które nigdy nie miały …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *